понеделник, 3 април 2017 г.

МАЛТА (1- ва част) - топла, гостоприемна и щедра на история и романтика


март 2017

МАЛТА - с дълга и колоритна история, колонизирана от финикийци, гърци, картагенци, римляни, византийци, араби, арагонци, нормани, Малтийския орден, французи и англичани. МАЛТА - родината на рицарите от Малтийския орден на хоспиталиерите и тамплиерите, които се преселват тук след като Сюлейман Великолепни ги прогонва от остров Родос, получавайки острова като подарък от Карл V, император на Свещената Римска империя и крал на Испания. За да бъде сделката юридически законна  тя била оформена като покупко-продажба като покупната цена е... един сокол. Оттогава е известен изразът "малтийски сокол"  еднозначен с израза "кон за кокошка".МАЛТА - с прекрасен климат, но камениста почва, уникална архитектура и привлекателни плажове, с вода, която се получава чрез обезсоляване на морската вода.

В ранния мартенски следобед Малта ни посреща слънчева, зелена и цъфтяща. Още на летището си купихме седмични карти за автобусите, които са единствения транспорт вътре в острова. Картата струва 21 евро и с нея се пътува неограничено, включително и на остров Гозо. Повечето автобуси са с една врата от където се слиза и качва, чекират се картите или се купуват билетите. Всички шофьори носят униформа и са изключително любезни. Качваме се на нашия автобус за да стигнем Марсаскала - градчето където избрахме апартамент за престоя на нашата група от 7 човека и пътувайки около 40 мин. поехме първите впечатления - движението е от ляво, шосетата и улиците са тесни и повечето еднопосочни, знаци и светофари се срещат рядко, шофьорите карат бързо, вземат завоите като състезатели, на спирките спират само ако махаш, а за слизане, ако натиснеш звънеца. Над шофьора има светеща лента, която изписва спирките и направлението. На самите спирки има табели с точна и ясна информация за разписанието и направлението.
Сградите носят архитектурата на всички, които през вековете са живели на острова - финикийци, италианци, французи, англичани.Основният цвят на сградите е цвета на пясъка.Прекарахме целия следобяд в разходки в Марсаскала.

Рано на следващата сутрин тръгнахме по маршрута - Градините на Сан Антон, селцето на занаятите, Мдина, Рабат.
Автобусите от столицата Валета тръгват от едно място - пред стените на стария град където има три основни платформи A,B и C (наречени Bay). Автобуси 54 и 56 от Bay C тръгват в посока Attard и
Градините Свети Антоан (San Anton)
Те са построени през 17 век от Grand Master Antoine de Paule като допълнение към неговата лятна резиденция, която днес е резиденция на президента на Малта.



Тук минавайки по павирани пътечки видяхме палми, дървета (някои от които са на повече от 3 века), цветя (красиви мушката, шибои), градина с лимони, красиви статуи,...
Езерце с черни лебеди и други прици
Езерце с бели лебеди
Пауните се разхождат свободно



За съжаление резиденцията беше затворена за посещение в момента.

Селцето на занаятите (Ta' Qali Crafts village)
Попитахме как да стигнем до селцето на занаятите. Малтийците са много любезни и отзивчиви да обяснят и помогнат и говорят английски език.
Селцето  не беше много угледно, но видяхме работилници за производство на стъклени предмети, предмети от дърво (маслиново дърво), мебели, керамика, метални предмети. Тук има много магазини към самите работилници и още други сувенирни магазини и е най-доброто и богато място (в Малта) за купуване на сувенири, магнити и различни подаръци.

Мдина - древната столица позната още като тихия град.
Продължихме към Мдина - средновековен град, обграден с високи стени с тесни улички и очарователни магазинчета и ресторантчета.

Катедралата "Св. Павел"
Очарователни улички - лабиринт, в който можещ да се загубиш



Поглед от стената на Мдина
Мдина и Рабат са почти свързани.За съжаление катакомбите, останали от Втората световна война вече бяха затворени за посещение а беше само 17 часа.

Някои интересни неща в Малта
Почти на всеки дом има табела с наименование и номер.


Каноли с течен шоколад
Богородицата с младенеца може да се види върху много сгради

Край на 1-ва част






Няма коментари:

Публикуване на коментар