вторник, 23 май 2017 г.

Познатото Милано, живописната Варена и удивителното старинно Бергамо - през моите очи - 3-та част

Май 2017,

Повечето туристи , пътуващи с Wizz Air за Милано свързват Бергамо с летището Orio al Serio. Когато обаче прочетох информацията за града в интернет видях, че има много интересни неща за разглеждане и така решихме да прекараме един ден в Бергамо, което се оказа страхотно. Бяхме си запазили апартамент на около 5 минути от гарата с цел по-лесно придвижване до летището рано на следващата сутрин. От Милано пристигнахме с влак, спирката за летището се намира срещу гарата - автобус No 1, оттам се купуват и билетите за автобуса.
Бергамо е вторият по големина град в провинция Ломбардия след Милано, има население около 1 милион души. Вече знаехме, че градът се състои от две части: ниската е долният (новият) град - Citta Bassa, а високата е горният (старият) град - Citta Alta.
До стария град се стига пеша или с фуникуляр. Нашият любезен домакин ни препоръча да отидем пеша, показа ни картата на стария град и как да разгледаме крепостта. Преминаването от новия към стария град стана някак плавно - от съвременните улици и сгради към каменните павирани улични и старинни постройки.
Смята се, че старият град , разположен на хълма е бил построен на мястото на древния град Бергомум - селище на келтски племена, както и че самото име произлиза от келтското Berghem - град, дом в планината
Вече сме пред крепостните стени и през тази врата (общо 4) ще влезем в стария град.

Старите крепостни стени са построени през 16-17 век от венецианците за да защитават града.
Поглед към новия град
Под стените имаше много красиви къщи с красиви дворове
След като се разхождаме по дължината на част от крепостните стени, надничайки за да разглеждаме къщите и дворовете, свиваме по една от уличките за да влезем вътре в града.

Via Gombito е главната улица на стария град. (Някъде бях прочела, че достаъчно широка да се разминат две магарета). Всяка сграда е красива като архитектура и в нея има магазинче.

Стигаме до едно малко площадче, вляво се намира мястото от където пристига и тръгва фуникулярът.
Добре, че не решихме да се връщаме с него, защото щяхме да пропуснем онези неописуемо романтични улички, коитоще видите в края на пътеписа

Продължаваме по главната улица до самото сърце на Citta Alta където се намира Piazza Vecchia, в чийто център е красивият мраморен фонтан Contarini

Площадът е заобиколен от сгради в различен архитектурен стил и разбира се от кафененца и малки ресторантчета. Ние обаче сме настроени за разглеждане и затова минаваме под арката, която виждате срещу фонтана за да  видим базиликата Santa Maria Madgore.

Строежът на църквата в романски стил е започнал през 12 век като молба към Девата да прогони глада от града. Ако в 1-та част на пътеписа ви споделих, че Миланската катедрала е най-красивата отвън, която съм виждала, то сега мога да кажа, че това е най-пищната църква отвътре, която съм виждала досега.

В задната част на базиликата се намира гробът на композитора Гаетано Доницети.
Спомням си, че гледах "Любовен елексир" преди един много тежък изпит като студентка, постановка на Варненската опера. Написал е 75 опери и много други произведения. На една уличка видяхме малка плоча, която показваше къщата, в която е роден Доницети.
Вляво от базиликата се намира още една катедрала Duomo, а от дясно е баптистерията.Но след като бяхме в базиликата, катедралата отвътре ми се видя твърде скромна.

Изглед от друга част на крепостната стена
Продължихме разходката из стария град, опитахме кафето, пиците, сладоледа и се отзовахме пред тази врата.
Това е врата през която излязохме от стария град

И по тези улички се върнахме към реалния съвременен свят
Една от красивите сгради в новия град
Бих посъветвала всички, които са тръгнали в посока Милано да отделят време за да разгледат Бергамо.